Dobierz swój odpowiedni plan treningowy

Sport to zdrowie, a aktywność fizyczna jest każdemu potrzebna. Należy jednak mieć świadomość tego, że wcale nie tak łatwo jest dobrać odpowiedni trening dla siebie. Owszem, sport wpływa pozytywnie na nasz organizm, pozwala zrzucić wiele zbędnych kilogramów, poprawia samopoczucie, reguluje krążenie krwi, dotlenia itd., ale może także zaszkodzić. Czytaj dalej Dobierz swój odpowiedni plan treningowy

Mięśnie posturalne – zadania i trening

Mięśnie posturalne to wszystkie mięśnie, które odpowiedzialne są za kształtowanie prawidłowej sylwetki człowieka. Głównie mówimy tu o mięśniach pleców (mięśnie grzbietu), mięśniach naramiennych (mięśnie barków), a także mięśniach tłoczni brzusznej (mięśnie brzucha oraz odcinka lędźwiowo-krzyżowego pleców). Słabość tych mięśni skutkować może problemami z prawidłową postawą. Popularne skrzywienia kręgosłupa czy „okrągłe plecy” to schorzenia będące skutkiem słabej profilaktyki postawy już w okresie dziecięcym. Czytaj dalej Mięśnie posturalne – zadania i trening

Spalanie tłuszczu

Najczęstszym powodem dla którego podejmowane są wysiłki związane ze zdrową dietą oraz aktywnym trybem życia jest nadmiar tkanki tłuszczowej. To właśnie ten złowrogi tłuszcz jest największym motywatorem do tego, by zabrać się za siebie i stracić zbędne kilogramy, która zniekształcają nasza sylwetkę. Trzeba jednak pamiętać, że nie ma złotego sposobu na utratę zbędnych wałeczków, a wszelkie diety cud można odłożyć między bajki. Chcąc spalić tłuszcz po prostu trzeba wziąć się do solidnej pracy. Warto przy tym pamiętać, że są ćwiczenia które najlepiej pozwalają na utratę zbędnej tkanki tłuszczowej. Będą to między innymi; skakanka, która pozwala na spalenie nawet 400kcal przez 30 minut, łączenie ćwiczeń cardio z ćwiczeniami siłowymi trzeba jednak pamiętać, że takie ćwiczenia mogą nie redukować masy, gdyż rośnie masa mięśniowa, burpees, wspinanie się po schodach, bieganie, które zyskuje coraz większą popularność i słusznie bo jest ćwiczeniem prostym i ogólnorozwojowym, które skutecznie redukuje tkankę tłuszczową.

Poznaj rankingi najlepszych spalaczy tłuszczu:

Jak spalić tłuszcz z brzucha?

Tłuszcz znajdujący się na brzuchu często jest jednym z głównych powodów problemów z samooceną i przyczyną do tego by rozpocząć pracę nad własnym ciałem poprzez dietę i zdrowy tryb życia. Trzeba jednak jasno powiedzieć, że tkanka tłuszczowa znajdująca się właśnie w tym rejonie naszego ciała jest najtrudniejsza do zredukowania. Dlatego trzeba pamiętać, że nasz organizm spala kalorie cały czas, nie tylko wtedy, kiedy ćwiczymy. Stąd też chcąc stracić oponkę czy też wałeczki trzeba pamiętać, by dbać o prace naszego organizmu przez cały czas. Chcąc sprawić, by było to możliwe konieczne jest skuteczne przyśpieszenie metabolizmu. W tym celu już od samego poranka trzeba dostarczać organizmowi bodźce, które rozpala jego działanie do najwyższych obrotów. Pierwszym krokiem po przebudzeniu jest wypicie szklanki wody, która obudzi metabolizm. Trzeba także pamiętać, żeby w ciągu godziny od przebudzenia zjeść śniadanie, który powinno być bogaty w błonnik oraz białko. Pozwoli to na obudzenie metabolizmu.

stimke

Kontuzja rzepki

Rzepka kolanowa to zupełnie niepozorna część stawu kolanowego. Poprzez bardzo intensywny trening, a w szczególności poprzez różnego rodzaju nacisk na ten staw czy też bieganie możemy doprowadzić do jej uszkodzenia. Nie da się ukryć, że jedną z częstszych przypadłości, na które uskarżają się nie tylko biegacze, ale także i osoby na przykład podnoszące ciężary jest chondromalacja rzepki. To skomplikowane schorzenie wiąże się z poważnym uszkodzeniem stawu kolanowego. To z kolei powoduje, że osoba cierpiąca z powodu chondromalacji rzepki musi przez jakiś czas zrezygnować z uprawiania sportu. Co więcej, wtedy właściwie wszelka aktywność nie jest wskazana. Rzepkę, która została uszkodzona podczas treningu koniecznie powinien zobaczyć lekarz ortopeda, który wskaże odpowiedni sposób postępowania. Jedną z najpopularniejszych form leczenia tego skomplikowanego schorzenia jest unieruchomienie stawu kolanowego przez kilka tygodni. Czasem wymagane są bardziej zaawansowane interwencje lekarskie. Warto więc z głową uprawiać sport i unikać wszelkich przeciążeń.

Najskuteczniejsze ćwiczenia na brzuch

Wiele osób decydując się na rozpoczęcie ćwiczeń skłania się ku temu przede wszystkim ze względu na brzuch. Ta część ciała jest wyjątkowo narażona na przybieranie na wadze a zbędne kilogramy z okolic brzucha bardzo trudno jest usunąć. Nic więc dziwnego, że wiele osób decyduje się nawet na najbardziej wyczerpujące ćwiczenia na brzuch, które mogą przynieść pozytywne rezultaty. Taki trening wymaga jednak sporo cierpliwości. Szczególnie w sytuacji, kiedy to na brzuchu mamy sporo zbędnej tkanki tłuszczowej ćwiczenia nie od razu mogą przynosić efekty. Trzeba więc uzbroić się w cierpliwość, ale na pewno warto czekać. Większość ćwiczeń na brzuch to naprawdę skuteczne treningi, które prędzej czy później dadzą pozytywne rezultaty. Warto więc wykazać się odrobiną determinacji i każdego dnia wykonywać serię ćwiczeń związanych właśnie z tą częścią ciała. Nie da się ukryć, że płaski i wyrzeźbiony brzuch to marzenie każdego, kto przywiązuje wagę do własnego wyglądu i chce się podobać ludziom w najbliższym otoczeniu.

Kiedy spożywać posiłki po treningu?

Czas po treningu to wyjątkowy okres, w którym nasz organizm pracuje jeszcze na zwiększonych obrotach. Przez pewien czas po zakończeniu treningu organizm ludzki zużywa o wiele więcej kalorii niż w pozostałych okresach. Dlatego też eksperci zwracają tak dużą uwagę na konieczność spożywania posiłków w odpowiednim czasie po zakończeniu ćwiczeń. Ma to kolosalne znaczenie przede wszystkim dla osób, które ćwiczą, aby zmniejszyć wskazania wagi i pozbyć się zbędnych kilogramów. W takim przypadku spożywanie posiłków w ciągu kilkudziesięciu minut po zakończeniu treningu jest kluczowe dla uzyskania optymalnych efektów. Warto więc zadbać o to, aby w miejsce ćwiczeń zabrać ze sobą na przykład pojemnik z sałatką. W wielu przypadkach niemożliwy jest bowiem powrót do miejsca zamieszkania w czasie, w którym spożycie posiłku byłoby najbardziej wskazane. O wiele prościej sprawa ta wygląda w sytuacji, gdy trenujemy na przykład w domu. Wtedy bez wahania warto przekąsić coś tuż po zakończonej aktywności fizycznej.

Jaki dystans dzieli Cię od idealnej sylwetki?

Bieganie to jedna z popularniejszych dyscyplin sportu wykorzystywanych w procesie odchudzania. Wiele osób, które do tej pory nie uprawiały jakiegokolwiek sportu właśnie od tego zaczyna swoją przygodę z aktywnością fizyczną. Jak wskazują różnego rodzaju opracowania, bieganie korzystnie wpływa nie tylko na układ oddechowy, ale także pozwala na wymodelowanie sylwetki. Ile kilometrów dzieli Cię od upragnionego wyglądu? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Niestety, każda osoba inaczej spala kalorie, nawet wtedy, gdy jest poddawana takiemu samemu wysiłkowi. Wszystko zależy od naszego metabolizmu i prowadzonego dotąd stylu życia. Z tej przyczyny niektórzy początkujący biegacze bardzo szybko osiągają upragnione rezultaty podczas, gdy inni muszą biegać na naprawdę długie dystanse każdego dnia, aby uzyskać taki sam skutek. Można powiedzieć, że w tym sensie natura była bardzo niesprawiedliwa. Metabolizm to także kwestia naszych wieloletnich przyzwyczajeń, które teraz w końcu warto zmienić.

Najpopularniejsze odżywki dla sportowców

Sportowcy, którzy chcą zwiększyć efektywność swojego treningu – na przykład poprzez zwiększenie masy mięśniowej czy siły, zredukowanie odczucia zmęczenia po treningu i tak dalej – bardzo chętnie sięgają po odżywki białkowe. Są to preparaty, które składają się przede wszystkim z białek. Na rynku znajdziemy również inne preparaty, związane na przykład z węglowodanami i inne. Warto jednak sięgać na pewno po sprawdzone środki, które zagwarantują nam oczekiwany efekt. Jednymi z częściej wybieranych przez sportowców odżywek są produkty bcaa myprotein. Dlaczego warto zdecydować się na taki wybór? Na pewno są one godne polecenia chociażby z uwagi na bardzo pozytywne opinie, jakie możemy znaleźć na przykład w Internecie. Bcaa myprotein to produkty, które bez trudu znajdziemy zarówno w sprzedaży stacjonarnej, jak i w internetowych sklepach z odżywkami dla sportowców. Ich główną zaletą jest jednak przede wszystkim to, że są one bardzo skuteczne i na pewno wywołają pozytywne efekty u każdej osoby uprawiającej sport.

Najlepsza muzyka do ćwiczeń

W wielu dyscyplinach sportu muzyka jest bardzo ważna. Chociaż takie sporty, jak podnoszenie ciężarów czy jazdę na rowerze możemy bez przeszkód wyobrazić sobie bez akompaniamentu muzyki to w przypadku takich dyscyplin, jak aerobik czy pilates jest to już zdecydowanie niewykonalne. Muzyka, którą wybieramy do ćwiczeń powinna przede wszystkim pasować do charakteru uprawianej przez nas dyscypliny. Stąd też wiele osób decyduje się przede wszystkim na żywiołowe i skoczne utwory. Taka muzyka do treningu może nas dodatkowo zmotywować do działania. Z kolei spokojniejsze melodie to dobry pomysł na przykład na ćwiczenia rozciągające, które mają miejsce już po najbardziej intensywnej fazie treningu. Wtedy muzyka pozwala wyciszyć się i uspokoić po wyczerpującej aktywności fizycznej. Wiele osób traktuje muzykę podczas treningu także jako formę zwrócenia myśli na inne tory niż wyczerpujący wysiłek. Tutaj najbardziej adekwatna będzie po prostu nasza ulubiona muzyka, na przykład album ukochanego artysty.