miesniep

Mięśnie posturalne – zadania i trening

Mięśnie posturalne to wszystkie mięśnie, które odpowiedzialne są za kształtowanie prawidłowej sylwetki człowieka. Głównie mówimy tu o mięśniach pleców (mięśnie grzbietu), mięśniach naramiennych (mięśnie barków), a także mięśniach tłoczni brzusznej (mięśnie brzucha oraz odcinka lędźwiowo-krzyżowego pleców). Słabość tych mięśni skutkować może problemami z prawidłową postawą. Popularne skrzywienia kręgosłupa czy „okrągłe plecy” to schorzenia będące skutkiem słabej profilaktyki postawy już w okresie dziecięcym.

Zaniedbanie to może skutkować także bólami pleców w przyszłości. Aby nasze mięśnie posturalne były bardziej rozwinięte zaleca się wykonywanie ćwiczeń. Najpopularniejsze są trening funkcjonalny i trening „core”. Poza tym na grzbiet dobrze wpływa też „street workout” czy wszelkiego rodzaju ćwiczenia z taśmami. Pamiętać należy, że ćwiczyć trzeba wszystkie mięśnie posturalne, dlatego ćwiczenia powinny być różnorodne. Oto kilka przykładów: ciąg na ugiętych nogach, przywodzenie nóg w podporze przodem na taśmach TRX, wyciskanie sztangielek na klatkę na fit ball czy deska (plank).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *